מאמרים

סוגי עסקאות זכיינות

השיטה השכיחה יותר – זכיינות מלאה

השיטה הנפוצה ביותר שניתן לראות היום בשוק הזכיינות הישראלי היא שיטה בתפעול מלא של הזכיין, בעסקה זאת לרוב ירכוש הזכיין את הזיכיון מהרשת המבוקשת מנגד יקבל את האפשרות להשתמש בסימני המסחר והקניין הרוחני של הרשת  בנוסף יקבל הזכיין הכשרה מקיפה  לפני פתיחת הסניף וליווי קבוע לאחר הקמתו.

במקרה זה ישלם הזכיין עבור הזיכיון ובנוסף לכך יעביר לרשת המזכה דמי ניהול חודשיים(תמלוגים) , משתנים מרשת לרשת  בממוצע  3 עד 7 אחוזים ממחזור המכירות של פעילות הסניף .

אותם ההגדרות וההנחיות המשתנות מרשת לרשת וכמו כן  סדרי הגודל השונים בין סוגי העסקאות השונות בשוק הזכיינות : אופנה , מזון , מותגים וכו'  יוגדרו בצורה מפורטת בחוזה הזיכיון שעליו יחתום הזכיין מול הרשת .

שיטת זכיינות זאת מופעלת ונפוצה לרוב בעסקאות בתחום המזון בהם הזכיין מוביל את הסניף כזכיין מלא וישנה פחות התעסקות בסחורות ומוצרים מה שיותר נהוג בעסקת זכיינות תפעולית .

השיטה המשנית – זכיינות תפעולית

שיטה זאת נפוצה יותר בעסקאות בהן הזכיין והרשת חולקים בניהן את נושא התפעול ונושא הניהול. ברשת היא שאחראית על כל נושא ניהול המותג, עיצובו, ייבוא, הקמת מערך הפצה של סחורות הכשרת הזכיין לניהול מוצלח של הסניף וכו' מנגד אחראי הזכיין על נושא התפעול השותף בסניף ותחזוקתו לרבות עובדים, סידור הסחורה ונראות כללית של הסניף ועבודה מול לקוחות קצה.

לדוגמה : זכיין תפעולי ברשת אופנה יהיה אחראי על תפעולו השותף של הסניף לרבות ניהול עובדים ועבודה שותפת מול לקוחות ,כאשר הכנסות העסק יועברו לרשת  מנגד תדאג הרשת למלאים קבועים וסחורות עבור הזכיין כאשר הזכיין לא ישלם עבור הסחורה אלא יקבל עמלה קבועה על מכירותיו בסניף בסוף כל חודש קלנדרי כמקובל בשוק במספרים שנעים בין 20 ל 50 אחוזים מהכנסות הסניף.

סוג זכיינות זה מקובל יותר בענף האופנה והטקסטיל , תחנות דלק , תכשיטים , פארמה ועוד.

זכיינות מאסטר לרשת בינלאומית

זכיינות מאסטר או בשמה המקורי Master Franchise  נפוצה יותר בקרב יזמים אמבציונים ואנשי עסקים בעלי ניסיון ורקע עסקי .

במקרה זה רוכש הזכיין את זיכיון המאסטר מרשת שעדיין לא הקימה סניפים בישראל ( Pizza Hut לדוגמא ) , על פי הסכם זה רוכש הזכיין את זיכיון ההפעלה של הרשת הבינלאומית להפעלת סניפים של המותג הנחשק בישראל .

גם כאן ישנן שתי שיטות שונות הראשונה היא הקמת וניהול כל הסניפים ע"י הזכיין הרוכש ( זכיין מאסטר ) לרבות כוח אדם ותפעול שוטף של כל סניף וסניף לגופו או לחילופין האפשרות השניה לפיה יפעיל הרוכש את הסניפים ע"י זכיינים שירכשו ממנו זכיינות מלאה או תפעולית תלוי באופי המותג.

זכיינות מאסטר לרשת מקומית

שלא כמו בזכיינות מאסטר בינלאומית במקרה זה מדובר ברכישת זיכיון המאסטר של רשת ישראלית ( ארומה , BBB , ללין , Sabon וכו') רוכש הזכיין את הסכם המאסטר מהרשת הישראלית להפעלתה מעבר לים.

במקרה זה יאלץ הזכיין להכיר היטב את המדינה הרצויה  ואף לדבר בשפה המקומית , להקים מערך ניהול , הפצה ותפעול במדינה בה יבחר להקים את הרשת בשיתוף וליווי של הרשת הישראלית והתאמת המותג לקהל המקומי .

אם אתם יזמים בנשמה ואחת מהאפשרויות מעניינת השאירו פרטים ונציגנו יצרו עימכם קשר …

בהצלחה

רשתות נוספות שיכולות לעניין אותך:

רולדין

רולדין רשת בתי קפה וקונדיטוריות, בפריסה ארצית. אחת מהרשתות הגדולות והמובילות ביותר בישראל, עם מעל 80 סניפים. לזכיינות ברשת…

קרא עוד »

פינולי

רשת גלידה פינולי הינה מהרשתות הגדולות הוותיקות בענף הגלידריות בישראל. הגלידה (ג'לטו) מיוצרת מדי יום בסניפי הרשת מחומרי גלם…

קרא עוד »

צרו איתנו קשר עוד היום:

הזכיינים המרוצים שלנו:

דילוג לתוכן