מאמרים

זכיינות לרשתות

בישראל קיימות מספר רב של רשתות המציעות את זכיינותן לזכיינים שונים.

בין התחומים השונים ניתן למצוא בין היתר עסקאות זכיינות בתחום המזון, עסקאות זכיינות בתחום האופנה, עסקאות זכיינות בתחום השירותים והמסחר ועוד.

לפני שניגש לבדוק לעומק את מרכולתן של הרשתות השונות עלינו לבדוק מספר דברים עיקריים כדי להבין האם כדאי להיות זכיין ברשת בישראל…

חיסכון בזמן ,ניסיון ומשאבים יקרים

להיות איש עסקים עצמאי נשמע לחלק מהאנשים כדבר פשוט, אך שלא תמיד כך הדבר, בעל עסק עצמאי נאלץ לגעת בתחומים שונים ולהיעזר בגורמים שונים על מנת להביא את העסק להצלחה ולריווחיות מירבית.

עצמאי אשר מעוניין לדלג בקלות יחסית מעל אותם משתנים מאתגרים ולחסוך לעצמו זמן ומשאבים יקרים בהקמת עסק חדש ישכיל אם יחליט להיות זכיין ברשת גדולה אשר מציעה זכיינות.

בזמן שיזם מן השורה יקים עסק הוא ייאלץ לחפש ולברור ספקים רבים, עובדים מקצועיים ומתאימים, לוגיסטיקה שונה ותפעול לא פשוטים ועוד.

לעומת זאת הזכיין ברשת זוכה לשקט נפשי, יזכה לקבל את אותם דברים חשובים על מצע של כסף ויהיה ביתרון משמעותי מול מתחריו  השונים.

זכיינות מעניקה גם לזכיין וגם לרשת המזכה את האפשרות להרוויח בצורה מכובדת ונבונה מההסכם שבינהם , מצד אחד היא תורמת לרשת בהתרחבות בצורה קלה ובטוחה  ומנגד מאפשרת לזכיין כניסה חלקה, בטוחה ומהירה יותר  בעזרת שימוש במותג נחשב ודרכי ניהול ברורות ומקצועיות.

התמיכה לה זקוק כל עסק

חנות חדשה שנפתחה כאשר מעליה מתנוסס שלט  מוכר וממותג , כבר נמצאת אצל לקוח הקצה בתודעה, הוא אינו צריך להגיע ולהתרשם , לבחון או להתנסות הוא ודאי מכיר את רשת קפה לנדוור, קפה ארומה, פיצה האט, וכו.

לכולנו מוכרות תמונות ההסתערות של לקוחות בארץ ובחו"ל על סניפי רשת חדשים שהוקמו, כלומר המוניטין הרב של הרשת במקרה כזה מנצח כל עסק פרטי ולא מוכר .

הרשתות המזכות כבר עשו את העבודה הקשה עבורנו, ניתחו חתכים עסקיים שונים, פילחו את סוג הלקוח שלהם כאשר הזכיין זוכה לקבל את המידע הזה ולא "להתגלח על זקנו" תחילה. מכאן נשאר לזכיין להיות קשוב להדרכת הרשת על מנת להוביל את עסקו בדרך הבטוחה להצלחה.

גם זכיין ללא כל ניסיון יכול להיות זכיין מצליח כאשר יבחר להיצמד בהסכם עם רשת איכותית.

יש להביא בחשבון כי הזכיין נהנה מכוח הקנייה של הרשת ולכן זוכה למחירי קנייה חסרי תחרות בנוסף לכך נהנה הזכיין מרשימת ספקים ובעלי מקצוע על מנת להקים ולשפץ את סניפו החדש/ותיק.

לדעת לעמוד על שלך

על מנת שתהנו מחוזה הוגן ושוויוני שיאפשר לכל זכיין להנות גם מיתרונות וזכויות ולא רק מחסרונות וחובות של הרשת המזכה, עליכם להתמקד כבר בתחילת ההתקשרות עם הרשת בנקודות חשובות שיכולות לעזור לכם בתחילת הדרך ובעיקר בעתיד.

הסכם זכיינות שלא יהיה מוסדר כראוי מראש בכל הקשור להפרשות לקרן הפרסום הרשתית והשתתפות הזכיין בה, תשלום אחוז התמלוגים או בתנאי הקמת סניף נוסף ברדיוס הקרוב לסניף  יהווה בעתיד מכשול רציני מול הזכיין וישפיע באופן ישיר ועקיף על הכנסותיו והצלחת העסק שלו.

עסקת זכיינות חייבת להיות נכונה לשני הצדדים ולכן על הזכיין לדעת לעמוד על שלו אם זה באפשרות להשתמש בבעלי מקצוע שהוא מאתר להקמת העסק או לחילופין לפתוח את ההסכם מול הספקים השונים עבורו מכל סיבה שאמורה להיטיב עימו.

חילוקי הדעות ומשא ומתן בעולם המסחר הם דבר ליגיטימי ומקובל לכן מומלץ לא להקל ראש ולבדוק כל נקודה לעומקה כדי להימנע מעוגמת נפש בעתיד.

צוות המרכז הישראלי לזכיינות עומד לרשותכם לכל שאלה , ייעוץ או הכוונה…

בהצלחה

רשתות נוספות שיכולות לעניין אותך:

רולדין

רולדין רשת בתי קפה וקונדיטוריות, בפריסה ארצית. אחת מהרשתות הגדולות והמובילות ביותר בישראל, עם מעל 80 סניפים. לזכיינות ברשת…

קרא עוד »

פינולי

רשת גלידה פינולי הינה מהרשתות הגדולות הוותיקות בענף הגלידריות בישראל. הגלידה (ג'לטו) מיוצרת מדי יום בסניפי הרשת מחומרי גלם…

קרא עוד »

צרו איתנו קשר עוד היום:

הזכיינים המרוצים שלנו:

דילוג לתוכן